Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλιο: "Ποιος πουλάει το νερό 2 ευρώ στους πρόσφυγες";

Ποιος πουλάει το νερό 2 ευρώ στους πρόσφυγες;

Αυτός που θέλει στις Κυριακές και στις γιορτές να ανοίγει, γιατί όχι, που δεν τηρεί ωράριο, που παίρνει "δοκιμαστικά" για εξάμηνο το "παιδί", που δεν κολλάει τα ένσημα, που βρίζει όποιον απεργεί και "δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά του", που δεν θα σου πει ότι είναι ληγμένο ή κακό, μην το πάρεις, που θα ψάξει τη γνωριμία στο ένα, αύριο στο άλλο, μεθαύριο στο τρίτο κυβερνητικό κόμμα, που στην καφετέρια θα σχολιάσει πονηρά ότι "αν βάλουν οι Κούρδοι, ή οι ισλαμιστές (όλοι ένα τσουβάλι) καμιά μπομπίτσα στη Σμύρνη θα δεις πως θα πάρει τα πάνω του ο τουρισμός".

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Ορισμένες σκέψεις για τον Μπέρνυ Σάντερς ("Είναι δυνατό να βγει ο Μπέρνυ Σάντερς";)

Ορισμένες σκέψεις για τον Μπέρνυ Σάντερς



KKK: ιδρύθηκε το 1865 από Νότιους, δηλαδή Δημοκρατικούς.
Γνωρίζει κανείς ποιο αμερικάνικο κόμμα υποστήριζε τον 19ο αιώνα τη δουλεία και εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των μεγαλογαιοκτημόνων του Νότου [1]; Οι Ρεπουμπλικάνοι είπατε; Χάσατε! Οι Δημοκρατικοί ήταν το κόμμα της μαύρης αντίδρασης. Οι Δημοκρατικοί ήταν το κόμμα που στήριξε τη Κου Κλουξ Κλαν στο νότο για να τρομοκρατεί τους "αράπηδες" και τους λευκούς Ρεπουμπλικάνους υποστηρικτές των δικαιωμάτων των μαύρων. Οι Δημοκρατικοί ήταν στην εξουσία όταν το Ενόλα Γκέυ έριξε την ατομική βόμβα. Οι Δημοκρατικοί πήραν την απόφαση να εισβάλλουν στην Κορέα και στο Βιετνάμ προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές στις χώρες και στους λαούς. Παρόλα αυτά, στη συνείδηση της κοινής γνώμης το κόμμα των Δημοκρατικών ταυτίζεται με ένα είδος κεντροαριστεράς, ενώ το κόμμα των Ρεπουμπλικάνων με την κεντροδεξιά.

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

" Πως μετράμε στην μπιρίμπα;"

Μπιρίμπα: ο τρόπος μέτρησης και άλλες διατάξεις

μια απάντηση στον Paliatso

Τρεις και ο ντεμπέλης
Τα δύο παιχνίδια που θεωρώ ωραιότερα στα χαρτιά είναι η πρέφα και το ουίστ (αυτό που έπαιζε ο Φιλέας Φογκ στο Γύρο του Κόσμου σε 80 Μέρες), υπό εξαφάνιση το πρώτο και άγνωστο στην Ελλάδα το δεύτερο. Και τα δύο σου δίνουν τη δυνατότητα να διαχειριστείς ένα κακό φύλλο, σε αντίθεση με το κουνκάν και το "θανάση" στα οποία αν δεν έχεις χέρι την έβαψες. Ειδικά στην πρέφα, που σημειωτέον έχει και μικρότερα ξαδέρφια, τη βίδα και το μπουρλότ, με γοητεύει και η ορολογία της, πρώτα, δεύτερα, τρίτα, σέντσα (και όχι "άχρωα", έλεος πια!), ντεμπέλης, μιζέρια, τα πουλιά, κάσα, καπίκια, γλύψιμο, η οποία δημιουργεί ένα σουρεαλιστικό διάλογο μεταξύ των παιχτών, για όποιον ακούει απ' έξω και δεν ξέρει.

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Σημειώσεις για την προεδροεκλογή της Νέας Δημοκρατίας ("Γιατί βγήκε ο Κυριάκος;")

Σημειώσεις για την προεδροεκλογή της Νέας Δημοκρατίας


Μπαμπά σε ψάχνει η αδερφή μου.
Habemus papam. Μετά από παλινωδίες, αλληλοκαρφώματα και φαγώματα, βγήκε ο νέος εκλεκτός. Κόντρα στα προγνωστικά (και τα δικά μου) που τον άφηναν μέχρι και εκτός του δεύτερου γύρου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σκόρπισε με την οριακή νίκη του χαμόγελα αισιοδοξίας στους νεοδημοκράτες, αλλά βασικά στα κέντρα εξουσίας τα οποία προσδοκούνε μια γρήγορη ανασυγκρότηση του βασικού παραδοσιακού κόμματος του πολιτικού συστήματος. Δικαιολογείται όμως μια τέτοια αισιοδοξία;

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

Πολιτική από άλλο πλανήτη ("Γνωρίζει κάτι η Χίλλαρυ;")

Πολιτική από άλλο πλανήτη

Υπάρχει εξωγήινη ζωή; Οι πιθανότητες λένε ναι. Κάπου στην απεραντότητα του σύμπαντος θα έχουν επαναληφθεί οι προϋποθέσεις εμφάνισης τουλάχιστον μικροβίων ή ακόμα και εξέλιξης. Ή κάποιοι άλλοι συνδυασμοί θερμοκρασίας, πίεσης και χημικών στοιχείων που ακόμα δεν έχουμε ανακαλύψει. Δεν θα το μάθουμε ποτέ, μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν. Εκτός βέβαια από τους γειτονικούς πλανήτες για τους οποίους έχουμε τα τεχνικά μέσα να το ερευνήσουμε. 
Ευτυχώς πέθανε πριν προλάβει να μας καταστρέψει!

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016

Συνέντευξη στον Φρήντριχ Φον Πάουλους ("Τι (δεν) είπε ο Φον Πάουλους;")

Συνέντευξη στον Φρήντριχ Φον Πάουλους

Με αφορμή την συμπλήρωση 73 χρόνων από τη Μάχη του Στάλινγκραντ, το σημείο καμπής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, δημοσιεύω τη (φανταστική) συνέντευξη που έδωσε ο ηττημένος στρατάρχης των Γερμανών, ο Φρήντριχ Φον Πάουλους, μετά την απελευθέρωσή του από τη φυλακή και την επιστροφή του στη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας το 1953.
Γιατί στον Φον Πάουλους; Διότι πρωταγωνίστησε στην επική αναμέτρηση, ειδικά με την απόφασή του να παραδοθεί και όχι να αυτοκτονήσει (όπως του ζήτησε ο Χίτλερ) και διότι σχεδόν αμέσως μετά κατήγγειλε το χιτλερικό καθεστώς. Κατέθεσε δε ως μάρτυρας κατηγορίας στη Νυρεμβέργη για τα φρικιαστικά εγκλήματα που διέπραξε το ναζιστικό καθεστώς στη Σοβιετική Ένωση. Μη έχοντας πια τίποτα να χάσει, τα δυο του παιδιά σκοτώθηκαν στον πόλεμο και η γυναίκα του πέθανε πριν γυρίσει, ο Φον Πάουλους εξηγεί με την δική του οπτική τα γεγονότα. Μιλάει για όλα τα γεγονότα στα οποία πήρε μέρος: Την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, τη Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών, το Σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ, την εκκένωση της Δουνκέρκης, το Άφρικα Κόρπς, την επιχείρηση Μπαρμπαρόσσα, τη Μάχη του Στάλινγκραντ. Τα αποσπάσματα του ημερολογίου του Ταράμπριν είναι αληθινά.

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Λεξικό: Ένα πολύ ωραίο παιχνίδι μπλόφας και γνώσεων ("Πως παίζεται το "λεξικό;")

Λεξικό: Ένα πολύ ωραίο παιχνίδι μπλόφας και γνώσεων

Το παιχνίδι αυτό το θεωρώ ένα από τα καλύτερα για να διασκεδάσει μια παρέα. Το έμαθα από ένα ξάδερφο (νομίζω το εφηύρε κιόλας), το Μιχάλη, και από τότε που το πρωτόπαιξα έχω γίνει φανατικός.
Ευχές "εξ" Γερμανίας
Πολύς κόσμος διστάζει να παίξει, όπως και το "Ζώα-Φυτά-Πράγματα", διότι δεν είναι σίγουρος για τα ελληνικά του. Λογικό, αφού η τηλεόραση και το διαδίκτυο έχουν ξεφτιλίσει τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες της γλώσσας που μιλάμε και αυτό το καταλαβαίνουνε όλοι, όμως και εγώ δεν διεκδικώ δάφνες γραμματικού (καλά το 'πα;). Στην πραγματικότητα, τέτοιου είδους φοβίες δεν δικαιολογούνται για να παίξει κανείς "Λεξικό", γιατί το παιχνίδι, όπως θα δείτε παρακάτω, δεν απαιτεί ντε και καλά καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας. Απαιτεί έμπνευση, χιούμορ και πονηριά.

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

"Ποιοί ανατίναξαν την Οθωμανική Τράπεζα; (Μέρος Ι)"

Η Ανατίναξη της Αυτοκρατορικής Οθωμανικής Τράπεζας και τα Γεγονότα του Ίλιντεν

Πρόλογος
Επισκεπτόμενος τη Θεσσαλονίκη πέρασα, κατόπιν υπόδειξης ενός πολύ καλά καταρτισμένου ιστορικά Σαλονικιού, από την πρώην Αυτοκρατορική Οθωμανική Τράπεζα (σήμερα Κρατικό Ωδείο) για την οποία μου αφηγήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία: την ανατίναξή της από "Σέρβους κομμουνιστές,σκάβοντας λαγούμια από κάτω, ενέργεια που μάλλον έχει να κάνει με την εξέγερση του Ίλιντεν", μια ενέργεια που άφησε το σημάδι της στη σύγχρονη ιστορία της Θεσσαλονίκης. Αποφάσισα να ψάξω την ιστορία η οποία, αν και εξελίχτηκε στο περιθώριο των πολιτικών διεργασιών στην Μακεδονία της εποχής, μου αποκάλυψε, πρώτον, γεγονότα σύνθετα και πολύπλοκα που μόνο ονομαστικά γνώριζα και ούτε καν την σπουδαιότητά τους και, δεύτερον, τη θολούρα στην επίσημη ιστορία, όπως με είχε προειδοποιήσει ο πολιτικοιστορικός ξεναγός μου. "Άλλες ιστορίες θα διαβάσεις από εδώ και άλλες από εκεί". Δυστυχώς σλάβικα δεν ξέρω και ούτε ιστορικός είμαι για να έχω χρόνο να ψάξω τις πρωτογενείς πηγές. Διάβασα λοιπόν κυρίως ιστορία που γράφτηκε εδώ, δευτερογενείς πηγές, μειωμένης αξιοπιστίας ως επί το πλείστον, που όμως αν την καθαρίσει κανείς από τη λάσπη θα φανεί η γυαλάδα. Το ίδιο πρόβλημα θα είχα αν διάβαζα και πηγές των γειτονικών χωρών. Τελικά, η ιστορία έγραψε ότι οι "Σέρβοι" ήταν Σλαβομακεδόνες, οι "κομμουνιστές" ήταν αναρχικοί και με τα γεγονότα του Ίλιντεν δεν είχαν κάποια άμεση σχέση.
Λόγω μεγέθους το άρθρο έσπασε σε δυο μέρη-θεματικές ενότητες. Το πρώτο μέρος ασχολείται με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην Μακεδονία το 1900 και το δεύτερο μέρος με την δραστηριότητα των κομιτάτων, και ειδικά αυτών που ανατίναξαν την Οθωμανική Τράπεζα, μέχρι την Εξέγερση του Ιλιντεν το 1903.Θεωρώ ότι το δεύτερο μέρος (θα βρείτε το σύνδεσμο στο τέλος του πρώτου) δεν μπορεί να διαβαστεί χωρίς το πρώτο.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

"Τι ομάδα να είσαι για να μην τρως ξύλο;"

"Να είστε Παναθηναϊκοί για να μην τρώτε ξύλο"

Πήγα σήμερα το μεσημέρι στο γήπεδο να δω την ομάδα Α1 εναντίον της ομάδας Β. Εγώ υποστήριζα την Α1 . Η Β άνοιξε το σκορ και τελικά η Α1 κέρδισε δίκαια με 3-1. Πολλές φάσεις, μερικοί εξαιρετικοί συνδυασμοί, ένα δοκάρι, οι διαιτητές άψογοι, βέβαια η Β δεν έπαιξε καθόλου καλά, το ευχαριστήθηκα όμως πραγματικά. Είδα ωραίο ποδόσφαιρο. Και εγώ και οι μόνο διακόσιοι φίλαθλοι που πήγανε με το κρύο να δούνε το ματσάκι. Άλλοι το βλέπουν αλλιώς...